Turer 2018

UTENLANDSTUREN IÅR TIL KROATIA

Utenlandsturen 2018 går den 1. september til Kroatie.

Vi skal cruise mellom de Kroatiske øyer ombord

M/S Admiral et  luksus cruisskip . Vi har leid hele skipet for oss selv.

Turen er  fulltegnet.

Bli med   på et innholdsrikt cruise langs kysten av Kroatia. På dette ekslusive cruiset har vi samme skip som i 2015 da det var helt nytt. Plass til 38 gjester og et mannskap på 5-6. Vi har inkludert  de skjønneste plassene i øyverdenen langs denne vakre kysten.

Nærmere omtale av skipet. Klikk på linken under:

Dag 1: Lørdag 1.9

Vi møter frem i avgangshallen på Sola  04.40  og reiser med SAS  inkl  mellomlanding i københavn  til Split med beregnet ankomst kl 11.15.

Inneleid buss kjører oss til havnen hvor MS Admiral venter oss.

Skipet  har kategori Deluxe og må ikke sammenlignes med mange ande skip som tilbys i markedet.   Ombord finnes 2 dekk med lugarer. 11 på hoved  dekk og 8 på dekket under.  Lugarerene  er meget moderne og luftige. Alle med dusj/wc airconditon etc. Lugarene på dekk under hoved dekk er også meget romslig og luftige. Skipet har god uteplass med sittegrupper og soldekk med nærmere 40 solsenger og 3 hengekøyer. Lett adkomst akterut  på skipet for bading. Det er også spisesalong hvor vi inntar frokostbuffet og lunsjer.

Vi legger fra kai kl 13.00 og kan se frem til 7 herlige  dager til sjøs og til lands.  Lunsj serveres på vei sørover til Makarska hvor vi  ankommer på ettermiddagen. Her er fine strender og en herlig strandpromenade. Om kveldene  spiser man på den restauranten man vil. Kapteinen ombord hjelper gjerne til med å anbefale/reservere  bord på utvalgte  spisesteder gjerne for hele gruppen.   Her får man virkelig muligheten til å smake på det kroatiske kjøkken.

Dag 2:  Søndag  2.9

Vi seiler videre  til Miljet og frokost serveres og det blir bademuligheter underveis. De som vil  kan se saltsjøene i Miljet nasjonalpark om ettermiddagen  mot tillegg Euro 15 pr person . Vi  overnatter i havnen Polaca/Pomena.

Dag 3: Mandag 3.9

Frokost og vi fortsetter cruiset til Dubrovnik. Et av turens desidert største høydepunkt. Vi har stopp underveis tilfelle man vil ta en svømmetur og vi ankommer byen på formiddagen   og har lunsj om bord. Man kan ta rutebuss eller  taxi det korte stykke til gamlebyen. Guide er med fra start. Deretter litt fri til egen disposisjon. Retur  tilbake  til båten når det passer den enkelte

Dag 4  Tirsdag 4.9

Etter frokost har vi ennå tid i Dubrovnik til å opplevelser før vi ved 12.00 tiden  seiler langs kysten nordover. Man kan gå muern om man vil ca 2 km med en flott utsikt. Oks ca 90 Kuna pr person.   Vi ankommer øyen Sipan  eller en liten landsby Trstenik. Her kan man også besøke en vingård eller ta en svømmetur i havet.

Dag 5 Onsdag 5.9

Vi seiler til Korcula hvor Marco Polo ble født. Lunsj serves om bord ved Lombarda.  Vi ankrer opp på ettermiddagen ved hovedstaden på øyen.

Dag 6. Torsdag 6.9

Avreise  om morgenen til Pakleni øyene hvor vi har lunsj og fritid ved strendene. Deretter til kjente Hvar etter lunsjtid. Dette er den lengste øyen langs kysten og vi går i land og ser de pittoreske steder. Kikker inn i en katedral og nyter feriestemningen. Her er et stort utvalgt av restauranter.

Dag 7. Fredag 7.9.

Vår neste stopp er naboøyen Brac. Her ligger den mest kjente stranden i Kroatia  som forandrer seg ofte pga havstrømmer og tidevann. Vi slapper av på denne stranden  som ligger like ved landsbyen Bol som vi også besøker.  Under cruiset har vi også en  middag inkludert om bord.  Captains dinner.

Dag 8. Lørdag 8.9

Etter frokost er cruiset over og vi stiger i land i Split i 09.00 tiden og setter inn kofferten på bestilt buss. Vi har et par formiddagstimer i sentrum før bussen tar oss ut til flyplassen.

Avreise med SAS kl 14.00  med mellomlanding i Oslo. Ingen ny innsjekk for reise til Stavanger. Ankomst Stavanger kl 20.25

Priser  pr person i lugar underdekk   kr 19.750,-

Pris  pr person  i lugar  øvre dekk     kr 20.250,-

Prisene  forutsetter  at alle senger benyttes dvs  at 38 reiser. Vi har også inngått en garanti modell på 38 seter hos SAS  som gjør at vi får en rimeligere flypris for gruppen.

Prisene  inkluderer:

• Cruise 8 dager på deluxe skip MS Admiral
  • Bagasjeservice ved ank skip  og avreise skip
  • Reiseleder fra Sør-Vest reiser på hele turen.
  • Velkomstdrink
  • 7 frokoster +  7 lunsjer  hver med 4 retter om bord
  • Captains dinner en kveld
  • En middag en av de andre kvelder
  • Afternoon tea eller kaffe  med kjeks
  • 1 liter kildevann pr person  om bord hver dag
  • Plass i moderne og romslig lugar inkl air condition, dusj/wc.   Merk at lugarer på underdekk  også er romslige og behagelige.
  • Daglig lugar service. Et ukentlig skift av sengetøy og håndkler
  • Transport flyplass  – skip  og retur fra skip til  Split  og til  flyplass
  • Fri internett tilgang
  • Oliven og vinsmaking en dag
  • Daglig frisk frukt snacks
  • Avgifter i alle havner ( kr 400 pr person )
  • Bysightseeing i Dubrovnik
  • Turistskatt alle dager  (til sammen  kr 240 )
  • Flyreise på turistklasse  med  SAS  inkl avgifter

Bindende påmelding innen;  27   Oktober

Vi tar forbehold om valuta endringer og andre skatter vi ikke har kontoll over. Reiseruten  kan endres  med tanke på stoppesteder. Det vil da sendes ut en oppdatering på denne.

Tillegg for enkel lugar på forespørsel.

Depositum  kr  4000,- pr person  forfaller andre  uke  November . Restsum forfaller i Mars 2018

Vi viser  til vår avbestillings regler.

Prisen er en del høyere enn reisen i 2015.  Dvs det er en del pris stigning på charter leie siste 3 år. Valutaendringer har det vært. Og flyprisen er kr 1100  høyere i 2018 enn i 2015  Vi ber om forståelese for det.